Závorky, nebo bubliny?

Závorky.

Doplňující informace, které se často dávají do atributu title, správně patří do normálního textu. Porovnejte tyhle dva zápisy téže informace: 

  1. <a href="někam" title="anglicky">Odkaz na článek</a>
  2. <a href="někam">Odkaz na článek (anglicky)</a>

Je zřejmé, že text "anglicky" je doplňkovou informací. Méně důležitou. Klasická psaná a tištěná média mají jen málo způsobů, jak označit druhotnost informace. Nejčastěji se na to používá závorka, výjimečně poznámka pod čarou. 

Oproti tomu web dovoluje určitou interaktivitu. Když dám text do atributu title, udělá mi to při přejetí myší žlutou bublinu s textem (totéž dělá omylem také alt u obrázků v IE). Spoustě autorů se to líbí, a tak to používají horem dolem. 

Uživateli webu takové bubliny zůstávají zpravidla skryté. Většinou je neobjeví, protože atributy s bublinou nebývají vizuálně označené. Nemám čas přejíždět myší celou stránku, jestli se mi někde neobjeví bublina. Bubliny hledám a čtu pouze tam, kde:

Takže vlastně skoro nikdy. Obsah atributu title zůstává před uživateli dobře ukrytý a stává se zbytečným. Zavírejte méně důležitý obsah raději do závorek, lidé jsou na to zvyklí. 

Ohlas Lukáše Oborského:

Bohužel nesouhlasím s tím, co píšeš v článku. Vem si například Letem světem - odkaz obsahuje můj vlastni popis cílového dokumentu a v bublinové nápovědě se dozvíš jazyk a přesné jméno dokumentu ve tvaru server:název. Představ si, ze by to cele bylo odkazem a text odkazu by pak vypadal třeba:
Kam to tedy patří - Yuhůův weblog o webu: Závorky nebo bubliny [cz]
Jak by se ti takový odkaz líbil?

 

Publikováno 12. května 2003

Tento článek je původně z weblogu

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, extra rychlý SSD webhosting s doménou v ceně
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.