a proč je důležitý
Co je titulek - Kde se titulek zobrazí - Kdo titulek používá - Pravidla pro tvorbu titulku - HTML pravidla pro titulek - Nezaměňovat <title> s atributem title
text mezi <title> a </title> v hlavičce, např.
<head>
<title>Titulek stránky</title>
</head>
Pokud to není dost jasné, zobrazte si zdroj libovolné stránky a titulek tam najdete.
Z toho vyplývá, že titulek je potřeba zadávat pořádně.
Musí být výstižný. "Další stránka" je špatně.
Měl by být výstižný i z globálního hlediska. Titulek "kontakt" je špatně, protože není jasné, na koho je to kontakt. "Kontakt na Yuhůa" je dobře.
Čtenář může titulek používat i pro pochopení struktury serveru. Naopak když budou mít všechny stránky serveru titulek stejný (jako hlavní stránka), tak čtenář o tuhle možnost orientace přijde.
Titulek by měl být stručný. Deset slov už je moc, optimum jsou tři čtyři. To berte jenom jako můj názor, znám i opačný nápad: do titulku nacpat půlku stránky. Cítím, že je to tak špatně, ale nevím proč. Limit pro užitečnou délku titulku se často uvádí jako 200 znaků.
Uvnitř tagu <title> se nedají použít žádné další html tagy.
Nadpis stránky je to, co je vidět nahoře v textu, většinou je to tag <h1>. Titulek <title>není součástí textu. Nic se ale nezkazí, když titulek a nadpis mají stejný obsah.
Uvnitř titulku se nesmějí vyskytovat žádné HTML tagy.
Doporučuju v titulku nezalamovat řádky. Myslím si, že Internet Explorer čte přijímaný soubor po řádcích a pokud při pomalejším připojení dostane jenom řádek s počátečním tagem <title>, tak do titulkového proužku titulek nevypíše. Následující zápis je prostě nešikovný:
<title>
Text titulku
</title>
Také se doporučuje případnou deklaraci češtiny meta tagem umisťovat ještě před titulek:
<meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-2">
<title>Text titulku se žluťoučkou diakritikou</title>
Kdyby byl meta tag až za titulkem (kdyby se prohodily řádky), mohlo by se v Exploreru stát, že se stránka s čárkovaným písmenem v titulku vůbec nezobrazí. Někdy se ovšem i v tom případě zobrazí dobře.
Atribut title je text, který se objeví ve žluté bublině, když se něco přejede myší. Např. odkaz
<a href="http://www.seznam.cz" title="hlavní stránka Seznamu">Seznam</a>
vypadá takhle: Seznam. Má titulek "hlavní stránka seznamu", který se objeví ve žluté bublině, když se přes to jede myší. Tenhle bublinový titulek s titulkem stránky <title> nemá prakticky nic společného, pouze se zapisují stejným slovem.
Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.