Aktualizace 2013: eTarget potkávám už tak málo, že skoro myslím, že nemá cenu se jím vůbec zabývat.
eTarget je původně slovenský reklamní systém určený pro textovou reklamu ve vyhledávačích, který ovšem není skoro v žádných vyhledávačích. Dá se tedy použít jako kontextová reklama, nikoli ale jako reklama ve vyhledávání. Etarget funguje na podobném principu jako Google AdSense -- textové reklamy ze systému se přidávají do stránek podle toho, o čem se na stránce píše.
Možná je eTarget smysluplný reklamní nástroj, pokud chcete mít kontextovou reklamu. Tato stránka je ovšem o SEM (marketing ve vyhledávačích). Kdybych to psal dnes, tak eTarget už jako nástroj pro SEM vůbec nezmíním.
eTarget má oproti Google AdWords asi dvě zásadní nevýhody:
minimální útrata začíná na 5000 korunách, takže na vyzkoušení je to dost drahá sranda
eTarget má velmi malý zásah ve vyhledávání -- méně než 2% české internetové populace, i když oni asi budou tvrdit víc. Znamená to, že i na hodně hledaná slova získáte jednotky nebo přinejlepším desítky kvalitních prokliků měsíčně.
Z těchto důvodů se v naprosté většině případů do eTargetu vůbec kampaň nevyplatí zadat. Čas strávený na přípravu kampaně není adekvátní zisku, když z toho například za dvě stě korun týdně přijde jen čtyřicet lidí (a nikdo z nich si mimochodem nic neobjedná).
Já osobně už jsem do eTargetu dlouho žádnou kampaň nezadal, a tak se možná mohu mýlit v detailech. Myslím, že tam také byla nějaká povinná měsíční útrata, ale to už si nepamatuji.
Požádal jsem Petru Větrovskou, která působila v poradenském centru Dobrý web, o její názor na eTarget:
Málo se to zobrazuje, lidé na to málo klikají, víceslovné fráze jsou bez zobrazení, člověk si s tím nemůže moc pohrát, blbě se s tím pracuje a už asi dva měsíce mi to vyhrožuje, že slovo bude brzy pozastaveno kvůli nízké relevanci, tak nevím. Shrnula bych to asi na "je to takový divný".
Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.