Oproti dřívějšku ale výrazně stoupnul vliv Facebooku. Sice se ještě objemem nevyrovná vyhledávačům, ale už hraje nějakou (v podstatě neměřitelnou) roli.
Jde o to, kde Češi (a lidé přicházející na české stránky) hledají. Různé statistiky, zejména Toplist, ukazují v roce 2008 asi toto rozložení:
Z toho vyplývá, že při české optimalizaci pro vyhledávače má smysl zaměřit se pouze na Seznam a na Google.
Tak... a k čemu tahle informace je? Je skoro k ničemu, protože základy optimalizace jsou pro všechny vyhledávače velmi podobné, ne-li stejné.
Google zaindexuje stránky, ať jsou psané v jakémkoli jazyce.
Naopak Seznam si vybírá k indexaci pouze stránky, které jsou psané česky. Chcete-li být se svými stránkami v Seznamu, je potřeba tedy mít stránky v češtině.
Pro rozpoznávání jazyka používá Seznam automatický algoritmus. Tomu stačí, když je česky i jenom část stránky. Tímto algoritmem také občas projdou slovensky psané stránky.
Pro zaindexování v Seznamu není potřeba mít doménu s koncovkou CZ. Další info o doménách.
Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.