Je dobré, když se v adrese stránky (v URL) vyskytují klíčová slova. Není to ale nutné. Důležité je, aby se URL neměnila. Podstatný je titulek a dobrý text stránky, podoba URL je až sekundární.
Následující URL jsou tedy co do relevance na slovo "slovo" téměř ekvivalentní:
Proč ve vyhledávačích vyhrává www.slovo.com, vysvětlím níže u výkladu domén. Jde tam hlavně o tvar zpětných odkazů.
Je potřeba udržet URL krátké. Konstruktéři vyhledávačů nejsou magoři a vědí, že by stránky s příliš dlouhou adresou byly nespravedlivě zvýhodněny, jenom protože mají v adrese moc slov. Takže si to můžete představit tak, že se relevance slov z URL vydělí počtem slov v URL. V praxi to funguje složitěji (dělí se to třeba logaritmem počtu slov), ale to není důležité. Mimochodem stejné pravidlo "méně je více" funguje i u titulků, textů a délky odkazů.
Aby Google v URL rozeznal slova, je potřeba mu je oddělit mínuskem nebo tečkou. Seznam navíc pochopí oddělení, i pokud se slova oddělí podtržítkem.
URL | Google pochopí jako | Seznam pochopí jako | závěr |
example.com/klicoveslovo | klicoveslovo | klicoveslovo | nic moc |
example.com/klicove_slovo | klicove_slovo | klíčové slovo | pro Google nic moc |
example.com/klicove-slovo | klicove slovo | klíčové slovo | optimální |
Od roku 2008 se jak Seznam, tak Google snaží rozpoznávat slova v doméně druhé úrovně, i když nejsou oddělena ničím (docela nám to jde, ale kazíme si tím výsledky spamem).
Podoba URL je důležitější pro lidi než pro vyhledávače. Vyhledávače jsou stroje, těm je adresa fuk, ale lidé mají rádi hezké adresy.
Ještě víc se to bude týkat domény.
V nouzi, pokud URL adresu fakt potřebujete změnit, použijte přesměrování, ale to dělejte opravdu v nouzi. Nejdůležitější je, aby adresa byla trvalá a neměnila se.
Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.