Duplicity a podobnosti

Vyhledávače nemají rádi, když na různých adresách nacházejí stále stejný obsah. Navzájem podobný obsah také zrovna nemilují. Proč: protože hardware, na kterých běží vyhledávací index, něco stojí. Přesněji řečeno stojí svinsky hodně peněz, i když je z levného železa. Pokud bude v indexu tisíckrát uložený stejný text, tak to je dost drahá sranda a hlavně zbytečnost. Proto se vyhledávače snaží podobné a duplicitní texty rozeznávat a různě hubit.

Ani uživatelé nemají rádi, když na různých výsledcích vyhledávání nacházejí stále stejný obsah. Je to dost otrava. Rozumné vyhledávače se snaží, aby lidem poskytovaly různý obsah, protože stejným nebo podobným obsahem by své uživatele unudily a naštvaly.

Z těchto důvodů je dobré nemít na svých webech navzájem příliš podobné nebo dokonce duplicitní stránky. Stejně tak není dobré mít na stránce něco, co už je na internetu jinde.

Proč zmiňuju zvlášť duplicity a zvlášť podobnosti:

Přesnější definici duplicity a podobnosti má každý vyhledávač jinou. Například Seznam bere jako duplicitní takové dvě stránky, které mají stejný text (textový derivát vzniklý po odstranění html tagů). Jiné vyhledávače to mohou brát podle HTML kódu. U podobností je to ještě složitější, tam má každý vyhledávač bezesporu svou vlastní definici i algoritmus, jak je najít. A hlavně se liší v tom, co s podobnostmi kdy dělají:

Zbývá ještě zodpovědět častý dotaz, jak se vyhledávač rozhodne, která z těch podobných nebo duplicitních stránek je ta pravá, která patří do databáze, do indexu a do výsledků vyhledávání. Obecná odpověď neexistuje, ale v naprosté většině případů vyhrává starší obsah na stránce, která má vysoký rank (vede na ni hodně odkazů).

Co tedy dělat

 

Reklama

www.webhosting-c4.cz, extra rychlý SSD webhosting s doménou v ceně
o tvorbě, údržbě a zlepšování internetových stránek

Návody HTML CSS JavaScript Články Ostatní

Články Katalog zdrojů SEM SEO

Jak psát web píše Yuhů, Dušan Janovský. Kontakt.